Odbor za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo

Izvješće Odbora za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo o Prijedlogu zakona o Registru zaposlenih i centraliziranom obračunu plaća u javnom sektoru, P.Z. br. 318

Odbor za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo Hrvatskoga sabora na 31. sjednici održanoj 7. prosinca 2022. godine, raspravljao je o Prijedlogu zakona o Registru zaposlenih i centraliziranom obračunu plaća u javnom sektoru, P.Z. br. 318, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora podnijela Vlada Republike Hrvatske, aktom od 28. srpnja 2022. godine.

Odbor je navedeni akt raspravio sukladno članku 83. Poslovnika Hrvatskoga sabora, kao matično radno tijelo.

U uvodnom izlaganju predstavnik predlagatelja istaknuo je kako se ovim zakonskim prijedlogom jasnije definira pojam javnih službi, te otklanjaju dvojbe oko toga tko se smatra obveznim koristiti Registar zaposlenih u javnom sektoru te obračunavati i isplaćivati plaće putem Centraliziranog obračuna plaća.

Nadalje, proširuje se obuhvat obveznika korisnika Registra i COP-a na sve proračunske i izvanproračunske korisnike državnog proračuna (izuzev trgovačkih društava) vodeći se Registrom proračunskih i izvanproračunskih korisnika državnog proračuna – kao temeljnim popisom (bazom podataka) kojeg vodi Ministarstvo financija.

Također, proširuje se obveza korištenja COP-a na druge isplate zaposlenicima i isplate vanjskim suradnicima koje se vrše iz državnog proračuna, a ne samo za plaće i naknade zaposlenicima u javnom sektoru.

Osim toga, naglašava se odgovornost korisnika za ažurno vođenje podataka u Registru uvođenjem roka od 8 dana za unos podataka o novom zaposleniku i obveze promjene podataka o zaposleniku odmah po saznanju.

U raspravi su članovi Odbora podržali donošenje ovoga Zakona. Iznijeto je mišljenje po kojemu bi trebalo državne dužnosnike izdvojiti kao posebnu kategoriju zaposlenika u javnom sektoru. Također, u raspravi je ukazano kako bi u dogledno vrijeme trebalo uključiti u COP i jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave. Nadalje, ukazano je kako nije dobro rješenje po kojemu se trećim osobama omogućava rad na obradi podataka dok FINA ima i materijalne i ljudske resurse upravljanja takvim informacijskim sustavom.

Pozitivnim su ocijenjene odredbe kojima se propisuje tko će davati podatke, pritom je iznijet prijedlog da se propiše kako će se u trenutku davanja podataka obavijestiti i institucija čije su podatke dali budući da je navedeno da podatke daju i institucije koje nisu vlasnici tih podataka.

Nakon provedene rasprave Odbor je većinom glasova (11 za i 1 suzdržan) odlučio predložiti Hrvatskome saboru da donese sljedeći zaključak

Prihvaća se Prijedlog zakona o Registru zaposlenih i centraliziranom obračunu plaća u javnom sektoru, P.Z. br. 318

Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio predsjednika Odbora, Željka Pavića.


PREDSJEDNIK ODBORA
Željko Pavić