
Zagreb – U Saboru je u utorak održana dvanaesta simulirana sjednica za srednjoškolce u organizaciji Službe za građane Hrvatskoga sabora. Učenici iz 54 srednje škole iz svih krajeva Hrvatske tom su prigodom preuzeli ulogu zastupnika kako bi u raspravi razmijenili svoja stajališta o Zakonu u turizmu.
Predsjednik Hrvatskoga sabora Gordan Jandroković uvodno se obratio mladim zastupnicima te im poželio dobrodošlicu i uspješnu simuliranu sjednicu uz pohvalu na odabiru ovogodišnje teme s obzirom na značaj koji ta gospodarska grana ima za našu zemlju.
Nakon obraćanja, predsjednik Sabora svečano je uručio nagrade učenicima osnovnih i srednjih škola i njihovim mentorima za najbolje ostvarene rezultate na ovogodišnjim online kvizovima „Koliko poznaješ Hrvatski sabor?“.
Slijedilo je konstituiranje učeničkog Sabora. Mjesto predsjednika i tajnika simulirane sjednice preuzeli su učenici 4. razreda Srednje škole Ban Josip Jelačić iz Zaprešića Petar Kovačićek i Karlo Kunjas. Za potpredsjednika i zamjenika tajnika izabrani su učenik i učenica 4. razreda V. gimnazije iz Zagreba, Luka Kateković i Marta Ostermann.
Na dnevnom redu sjednice našao se Prijedlog zakona o turizmu s Konačnim prijedlogom zakona, prvo i drugo čitanje (hitni postupak). Rasprava je započela pozivom predsjednika simulirane sjednice upućenom izvjestiteljima pet nadležnih odbora da iznesu stajališta odbora o predmetnom Zakonu. Poslije odbora o temi su se očitovala 24 kluba zastupnika, a u pojedinačnim raspravama sudjelovalo je 28 učenika.
Mladi su zastupnici iznosili svoje prijedloge na jasan i argumentima potkrijepljen način. Na sjednici se govorilo o održivosti destinacije, hrvatskoj baštini, prometnoj povezanosti, zaštiti okoliša i prirodnih resursa, razvoju kontinentalnog turizma, turističkim sadržajima, prekomjernoj gradnji, razvoju infrastrukture, porezima, zelenim tehnologijama, digitalnoj transformaciji, potrebi uključivanja lokalne zajednice u donošenje odluka o upravljanju i razvoju destinacija te drugim aktualnim temama vezanim uz unaprjeđenje hrvatskog turizma.
Predsjednik sjednice je zaključio raspravu i pozvao na izjašnjavanje o amandmanima. Predlagatelj Prijedloga zakona prihvatio je sve podnesene amandmane koji su time postali sastavnim dijelom teksta Konačnog prijedloga zakona o turizmu. Pojedini klubovi zastupnika zatražili su da se o njihovim amandmanima posebno izjašnjava. Zastupnici su pristupili glasovanju te usvojili amandman Kluba zastupnika Prve sušačke hrvatske gimnazije u Rijeci i Ekonomske škole Mije Mirkovića Rijeka te amandman Kluba zastupnika Ekonomske škole Imotski i Srednje škole Tina Ujevića iz Vrgorca, čime su postali sastavnim dijelom teksta Konačnog prijedloga zakona. Amandman Kluba zastupnika Gimnazije Eugena Kumičića Opatija nije usvojen.
Predsjednik Petar Kovačićek je potom pozvao zastupnike da glasuju o tekstu Konačnog prijedloga zakona o turizmu koji je zajedno sa svim amandmanima usvojen s 91 glasom za, 9 suzdržanih glasova i 18 glasova protiv.
Simulirajući rad zastupnika u Hrvatskome saboru, učenici srednjih škola na neposredan način usvajaju znanja o zakonodavnoj proceduri i tijeku donošenja zakona što za njih predstavlja dragocjeno iskustvo. Sudjelujući u radu simulirane sjednice učenicima se također podiže razina znanja o najvišem predstavničkom i zakonodavnom tijelu Republike Hrvatske te pruža mogućnost boljeg razumijevanja njegove uloge u životu građana. Simulirana sjednica se odvija prema vlastitom Poslovniku i doprinosi razvoju demokratske političke kulture među mladima.
Videosnimka (YouTube)