Odbor za financije i državni proračun

Izvješće Odbora za financije i državni proračun s rasprave o Izvješćima o obavljenoj provjeri provedbe naloga i preporuka danih u financijskim revizijama proračunskih korisnika, lokalnih jedinica i trgovačkih društava

03.06.2025.

Odbor za financije i državni proračun Hrvatskoga sabora raspravio je na 27. sjednici, održanoj 3. lipnja 2025. godine, Izvješća o obavljenoj provjeri provedbe naloga i preporuka danih u financijskim revizijama proračunskih korisnika, lokalnih jedinica i trgovačkih društava, koje je predsjedniku Hrvatskoga sabora, u skladu s odredbama članaka 16. i 23. Zakona o Državnom uredu za reviziju, dostavio Državni ured za reviziju, aktom od 31. ožujka 2025. godine. 
Odbor je o predmetnom aktu raspravljao na temelju svoje nadležnosti iz članka 73. Poslovnika Hrvatskoga sabora, kao matično radno tijelo.
Odbor je raspolagao i mišljenjem Vlade Republike Hrvatske, KLASA: 022-03/25-12/24, URBROJ: 50301-05/14-25-6, od 22. svibnja 2025. godine, u kojem se navodi da Vlada Republike Hrvatske nema primjedbi na predmetna Izvješća.  

Uvodno je predstavnica Državnog ureda za reviziju istaknula da je jedna od temeljnih zadaća državne revizije praćenje aktivnosti koje poduzima subjekt revizije s ciljem provedbe naloga i preporuka koji su dani u izvješćima o obavljenim revizijama. Prema Zakonu o Državnom uredu za reviziju, zakonski predstavnik subjekta revizije obvezan je dostaviti Uredu plan provedbe naloga i preporuka u roku od 60 dana od primitka konačnog izvješća o obavljenoj reviziji, u kojem treba navesti koje će aktivnosti provesti za otklanjanje utvrđenih nepravilnosti i propusta te u kojim rokovima. Zakonom su propisane sankcije ako subjekt revizije ne dostavi plan provedbe naloga i preporuka u propisanom roku i ako ne provede naloge i preporuke. Provedba naloga i preporuka provjerava se u okviru redovnih revizija, bilo financijskih, bilo revizija usklađenosti, ili obavljanjem zasebnih revizijskih postupaka provjere provedbe naloga i preporuka. 
Tijekom 2024. obavljeni su zasebni postupci provjere provedbe naloga i preporuka danih u prošlim financijskim revizijama 69 subjekata, i to: tri proračunska korisnika državnog proračuna, 48 lokalnih jedinica i 18 trgovačkih društava u vlasništvu lokalnih jedinica. Provjeravano je kako su spomenuti subjekti postupili po ukupno 1113 naloga i preporuka koji su dani u prošlim financijskim revizijama, a koje su obavljene za 2019., 2020. i 2021. godinu. O obavljenoj provjeri provedbe naloga i preporuka sastavljena su pojedinačna izvješća, u kojima je, između ostalog, u tabličnom obliku naveden utvrđeni status provedbe naloga i preporuka (proveden, proveden nakon roka, djelomično proveden, u postupku provedbe, nije proveden ili nije primjenjiv). Na temelju pojedinačnih izvješća sastavljeno je objedinjeno izvješće koje sadrži podatke o provedbi naloga i preporuka za sve subjekte koji su u 2024. obuhvaćeni provjerom. Od ukupnog broja naloga i preporuka (njih 1113), utvrđeno je da je:  79% provedeno (u roku i nakon roka), a djelomično je provedeno 10% naloga i preporuka, odnosno gotovo 90% ih je provedeno u cijelosti ii djelomično. Provedba naloga i preporuka pridonijela je realnijem iskazivanju podataka u financijskim izvještajima subjekata, boljem upravljanju imovinom te većoj pravilnosti njihovog poslovanja. Isto tako, uočena je veća odgovornost u vezi dostavljanja plana provedbe naloga i preporuka, jer su svi subjekti kod kojih je u 2024. obavljena provjera provedbe naloga i preporuka dostavili Uredu navedeni plan u propisanom roku. Također, smanjen je i udio neprovedenih naloga i preporuka u ukupnom broju danih naloga i preporuka, u odnosu na prethodna razdoblja - 89 naloga i preporuka, odnosno 8% nije provedeno, a za subjekte koji nisu proveli naloge i preporuke,  Ured je dostavio obavijesti Državnom odvjetništvu Republike Hrvatske. Provedba naloga koji nisu provedeni pratit će se i dalje, a neprovođenje naloga bit će i kriterij kod planiranja budućih financijskih revizija ovih subjekata.

Bez rasprave, Odbor za financije i državni proračun Hrvatskoga sabora odlučio je jednoglasno (8 glasova „ZA) predložiti Hrvatskom saboru sljedeći zaključak:

Prihvaćaju se Izvješća o obavljenoj provjeri provedbe naloga i preporuka danih u financijskim revizijama proračunskih korisnika, lokalnih jedinica i trgovačkih društava


Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je zastupnik mr. sc. Boris Lalovac, predsjednik Odbora.

                                                                                    PREDSJEDNIK  ODBORA
                                                                                          mr. sc. Boris Lalovac