Odbor za pomorstvo, promet i veze

Izvješće Odbora za pomorstvo, promet i veze o Prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, s Konačnim prijedlogom zakona, hitni postupak, prvo i drugo čitanje, P.Z.E. br. 61

Odbor za pomorstvo, promet i veze Hrvatskoga sabora, na 5. sjednici održanoj 09. svibnja 2008. godine, raspravio je Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, s Konačnim prijedlogom zakona, hitni postupak, prvo i drugo čitanje P.Z.E. br. 61, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora podnijela Vlada Republike Hrvatske, aktom Klasa: 340-01/08-01/02, Urbroj: 5030116-08-1 od 02. svibnja 2008. godine.

Odbor je Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, s Konačnim prijedlogom zakona, raspravio kao matično radno tijelo, sukladno odredbi članka 89. Poslovnika Hrvatskoga sabora.
Odbor je prihvatio prijedlog da se Zakon donese po hitnom postupku, sukladno odredbi članka 159. Poslovnika Hrvatskoga sabora.

Uvodno izlaganje dao je predstavnik predlagatelja, koji je istaknuo da donošenje ovog Zakona predstavlja daljnje usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije, a koji se odnosi na pristup u djelatnost cestovnog prijevoza tereta i putnika i pristupu tržišta u prijevozu putnika i tereta. Zakonom se među ostalim predlaže ukidanje ograničenja starosti vozila kojima se obavlja djelatnost javnog cestovnog prijevoza putnika i tereta, uvodi se obveza ishođenja licencije za prijevoz koji obavljaju trgovačka društva, javne ustanove, službe-vlasiti pogon koje osniva jedinica lokalne samouprave za obavljanje komunalne djelatnosti (ZET, Čistoća d.o.o. i dr). Utvrđuje se korištenje vozila za prijevoz tereta u cestovnom prometu, koja su unajmljena bez vozača. Ovim Prijedlogom zakona uvodi se postupno povećanje iznosa financijske sposobnosti za izdavanje licencije u unutrnjem cestovnom prijevozu do dana pristupanja Republike Hrvatske Europskoj uniji do kada će se iznosi kojima se dokazuje financijska sposobnost izjednačiti u unutarnjem i međunarodnom prijevozu. Prijevoznicima iz država članica EU, na načelu uzajamnosti i na privremenoj osnovi dopušta se obavljanje kabotaže u prijevozu putnika i tereta od dana pristupanja Republike Hrvatske Europskoj uniji, a propisane su i mjere u slučaju nastanka krize i ozbiljnih poremećaja na tržištu prijevoza putnika i tereta u RH zbog obavljanja kabotaže. Dopunjuje se i mijenja jedno od osnovnih mjerila za raspodjelu dozvola prijevoznicima, a odnosi se na kvalitetu voznog parka prema tehničkim zahtjevima razvrstanim od EURO 0 do EURO 5, što je u skladu sa stvarnim stanjem i kvalitetom voznog parka prijevoznika koji obavljajku prijevoz tereta. Novina koja se uvodi u Zakon je periodička izobrazba vozača, sa svrhom bolje educiranosti vozača.

U raspravi je ispred Udruge hrvatskih prijevoznika, iznijet prijedlog da se zakonom definira da sve pravne i fizičke osobe imaju obvezu praktičnog jednogodišnjeg doškolovanja vozača koji su tek završili školovanje. Odbor je izrazio sumnju u opravdanost doškolovanja vozača na predloženi način.

Nakon provedene rasprave Odbor za pomorstvo, promet i veze Hrvatskoga sabora, jednoglasno  je odlučio predložiti Hrvatskom saboru da donese


ZAKON O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O PRIJEVOZU U CESTOVNOM PROMETU

u tekstu u kojem ga je predložila Vlada Republike Hrvatske.
 
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora, Odbor je odredio Slavka Linića, predsjednika Odbora, odnosno u slučaju njegove spriječenosti Stipu Gabrića potpredsjednika Odbora ili Živka Nenadića člana Odbora.

 

       PREDSJEDNIK ODBORA
                                                                                               Slavko Linić